Vitvaror

OBS! Felanmälan måste registreras hos Witt.
Se länk: http://www.wittsverige.se/Witt/Service
Gäller följande fabrikat: Brandt, De Dietrich, Ecotronic, Fisher & Paykel, Liebherr, Point & Witt.

OBS! Felanmälan måste registreras hos Indesit tel: 0775-75 74 50.
Gäller följande fabrikat: Indesit, Ariston och Hotpoint.

OBS! Felanmälan måste registreras hos Grundig Nordic AB tel: 0770-45 63 30.
Gäller följande fabrikat: Grundig, Beko och Blomberg.
Frågor: maila till E-mail: vitvaruservice@grundig.com

OBS! Felanmälan måste registreras hos Candy-Hoover tel: 08-22 17 10.
Gäller följande fabrikat: Candy, Hoover och Zerowatt.
Frågor: maila till E-mail: service.sweden@candy-hoover.com

OBS! Felanmälan måste registreras hos Temptech.
se länk: http://temptech.no/no/content/35service
Gäller följande fabrikat: Temptech.
Frågor: maila till E-mail: service@temptech.no

Vi hjälper Er gärna med service på Era vitvaror. Här nedan kan Ni enkelt boka service genom att fylla i formuläret. Om Ni lämnat en e-postadress, skickar vi en bekräftelse på Er felanmälan där Ni kan se till vilket serviceföretag den är skickad. Ni kan naturligtvis även kontakta Ert lokala serviceföretag direkt.

OBS!

  • Information märkt med * är nödvändig för att vi ska kunna behandla Era uppgifter.
  • Formuläret nedan kan inte användas för att beställa reservdelar. I detta ärende ber vi Er istället kontakta Ert lokala serviceföretag
  • Skriv alltid av typskylten som finns på produkten, det är ett måste för att ni ska kunna göra felanmälan.

    Om din produkt inte omfattas av garanti- eller reklamation, vänligen kontakta lokal verkstad direkt. Sök bland verkstäderna, tryck på fliken ”Här finns vi”.

KVITTO GÄLLER SOM GARANTIHANDLING OCH MÅSTE ALLTID VISAS UPP VID REPARATIONSTILLFÄLLET.  

Felanmälan vitvaror

Vi vill gärna höra från dig! Vänligen fyll i formuläret och vi kommer att komma i kontakt med dig inom kort.
  • (om annat än redan angivet)
  • (Bostad)
  • (Där ni kan nå dagtid)
  • (Om annan än ovan)
  • (Dit bekräftelse kan skickas)
  • (Kvitto obligatoriskt vid garantifel)
  • (Var produkten är köpt: namn, ort)
  • (Vid försäkringsärende)

  • Felanmälare/Annan betalare (Om annan än innehavaren)
  • (Eventuellt)
  • (Dit bekräftelse kan skickas)
  • (Där vi kan nå er dagtid)
  • T.ex. kostnadsställe eller ordernummer

    Härmed accepterar jag att kostnaden om minst 1070 kronor + eventuella reskostnader, för service under garanti- och reklamationsrättstiden kommer debiteras innehavaren/felanmälaren av produkten om:

    • Inget fel kan konstateras.
    • Felaktigheten beror på felaktig installation, felaktig hantering, ovarsamhet eller bristande underhåll & rengöring.
    • Produkten använts till annat än vad den är till för.
    • Produkten tidigare reparerats av ej behörig personal och/eller med annat än originaldelar.
    • Produktens försäkring ej täcker enligt gällande försäkringsvillkor.
    • Ej garanti enligt gällande lagstiftning.
    • OBS, KVITTO MÅSTE VISAS UPP VID REPARATIONSTILLFÄLLET.
    • OBS, Bekräftelse på gjord felanmälan skickas till angiven mailadress