Att hålla hög kvalitet på vårt servicearbete är en självklarhet och vi har kvalitetssäkrat vår organisation genom att bygga upp en tydlig struktur för kvalitetsarbetet:
- Vi ser till att serviceverkstädernas tekniker får fortlöpande utbildning på våra avtalskunders produkter.
- Alla felanmälningar går via vårt kontor i Linköping där vi väljer ut den lämpligaste och närmaste verkstaden för uppdraget. I samband med detta utgår sms eller e-postmeddelande till avtalskunden och innehavaren med ärendets servicenummer, vilken verkstad som ska utföra jobbet och kontaktuppgifter till verkstaden.
- Verkstaden kontaktar innehavaren gällande uppdraget. Efter kontakten sker felsökning, beställning av reservdelar, tidsbokning för reparation och eventuellt sker ett produktbyte, beroende på felorsaken.
- Serviceverkstädernas tekniker har tillgång till rutiner och instruktioner via GarantGruppens hemsida.
- Dokumentation av hela ärendet sker hos slutkund, vilket innebär att all data om produkt och service är tillgänglig online.
- Alla kunder har en kundansvarig hos oss vars uppgift är att serva kunden med önskad information och samtidigt vara den viktiga länken till verkstäderna.