Kvalitet

Att hålla hög kvalitet på vårt servicearbete är en självklarhet och vi har kvalitetssäkrat vår organisation genom att bygga upp en tydlig struktur för kvalitetsarbetet:
  • Vi ser till att serviceverkstädernas tekniker får fortlöpande utbildning på våra avtalskunders produkter. 
  • Alla felanmälningar går via vårt kontor i Linköping där vi väljer ut den lämpligaste och närmaste verkstaden för uppdraget. I samband med detta utgår sms eller e-postmeddelande till avtalskunden och innehavaren med ärendets servicenummer, vilken verkstad som ska utföra jobbet och kontaktuppgifter till verkstaden. 
  • Verkstaden ska inom 24 timmar kontakta innehavaren gällande uppdraget. Efter kontakten sker felsökning, beställning av reservdelar, tidsbokning för reparation och eventuellt sker ett produktbyte, beroende på felorsaken. 
  • Vid funktionsfel ska reparationen ske inom 5 arbetsdagar, annars inom 10 arbetsdagar. 
  • Serviceverkstädernas tekniker har tillgång till rutiner och instruktioner via GarantGruppens hemsida. 
  • Dokumentation av hela ärendet sker hos slutkund, vilket innebär att all data om produkt och service är tillgänglig online. 
  • Alla kunder har en kundansvarig hos oss vars uppgift är att serva kunden med önskad information och samtidigt vara den viktiga länken till verkstäderna.

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår