2021-05-06

GarantGruppen utser årets verkstad 2020

Vi är glada att ge utmärkelsen till Mellansvenska Kyl och Maskinservice AB i Västerås.

För att erhålla diplomet som Årets verkstad krävs att man har det högsta genomsnittet av fem mätbara servicekriterier och då jämfört med alla övriga ca 100 serviceverkstäder.

GarantGruppen har ett uppföljningssystem för med fem nyckeltal för att utvärdera våra verkstäders servicenivå. Dessa fem nyckeltal är:

1.  Responstid, (hur snabbt innehavaren kontaktas)

2.  TAT1, (hur många dagar det tar tills 1:a reparation sker)

3.  Total TAT, (hur många dagar åtgår för att färdigställa produkten)

4.  First time fix, (andelen reparationer som färdigställs genom ett besök)

5.  Reparationstid, (använd reparationstid oavsett antal besök)

 

Magnus Ahrborn och Patrick Högback är ägare till bolaget.

Magnus och Patrick är mycket glada till utmärkelsen och på frågan hur de lyckas hålla denna höga servicenivå, så säger Magnus ”att det beror på hur man administrerar inkommande ärenden och förbereder nästkommande dagars serviceärenden. Viktigt för oss är att hela tiden hålla våra kunder uppdaterade i deras pågående ärende och finnas tillgänglig vid frågor. Vårt självklara motto är att kunderna och våra tekniker är våra viktigaste resurser och ska tas om hand på allra bästa sätt, servicemässigt. Detta får man inte kompromissa med”, säger Magnus avslutningsvis, innan han går in på kontoret för att fortsätta att planera och lägga fram reservdelar till nästkommande dags serviceärenden.


Magnus Ahrborn

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår